Andrea Stanić samostalno izlaže u Matuljima

Andrea Stanić, ''Ljetne vibracije'', ulje, 80x60 cm
Andrea Stanić, ”Ljetne vibracije”, ulje, 80×60 cm

U petak, 24. 10. 2025. u 17,30 sati u galeriji Likovna poneštrica (Trg Maršala Tita 3, Matulji), otvara se samostalna izložba slika Andree Stanić, pod nazivom ”Apstraktne impresije moga zavičaja”. Izložbu će otvoriti povjesničar umjetnosti i muzejski savjetnik Povijesnog i pomorskog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka, Nikša Mendeš i viša kustosica muzeja i povjesničarka Tea Perinčić.

Biografija autorice: Andrea Stanić rođena je 23. 8. 1974. u Rijeci (Općina Matulji). Izlagala je na brojnim samostalnim, bijenalnim i skupnim izložbama u Italiji, Francuskoj, Grčkoj, Turskoj, SAD-u, Južnoj Koreji, Japanu, Kolumbiji i drugima. Dobitnica je mnogih prestižnih međunarodnih nagrada i priznanja, uključujući nagradu Parlamenta Geoje – Južna Koreja, nagradu Hrvatske ženske mreže za umjetnost i kulturu, nagradu za izvrsnost Muzeja NACT – Japan, Donatello i Michelangelo nagrade – Italija, Sanremo Art, 1. mjesto na Expolitanadearte Biennale – Kolumbija, 2. mjesto na Global Pop Art Biennalu, i druge.

Andrea Stanić, ''Apstraktna impresija moga zavičaja'', ulje, 50x70 cm
Andrea Stanić, ”Apstraktna impresija moga zavičaja”, ulje, 50×70 cm

Uvrštena je u knjigu “Top 50 umjetnika svijeta u koje vrijedi ulagati”, predstavljenu u Muzeju Leonarda da Vincija u Milanu. Prepoznata je po svom radu u području apstraktnog ekspresionizma, kroz svoja djela istražuje duboke emocije, unutarnje svjetove i univerzalne poruke koje prenosi snažnim potezima i izražajnim koloritom.

Njezina djela nalaze se u muzejima, te privatnim i javnim kolekcijama diljem svijeta, a objavljivana su i u relevantnim časopisima i antologijama suvremene umjetnosti.

Iz predgovora Krešimire Gojanović: ”Andrea Stanić – Apstraktne impresije moga zavičaja”

U slikarskim djelima Andree Stanić zrcali se svijet, koji kao da nije posve od ovog svijeta. Iako inspiriran svakodnevicom, obalom, svjetlom i mističnim mirom krhkih jedrilica, njezin slikarski izraz prelazi okvire doslovnog i zaplovljava u prostore koji su podjednako unutarnji i vanjski, stvarni i zamišljeni, opipljivi i fluidni.

Tu nema čvrsto definiranih granice između neba i mora, stvarnosti i sna — sve se pretače jedno u drugo, u beskrajnoj igri tonova, pokreta i tišine. More u njezinim slikama postaje prozračno, gotovo bestežinsko. Ovdje su sunčevi odbljesci kao glazbeni motivi, ritmizirane strukture svjetlosti koje se grupiraju, mreškaju i razgranavaju poput prozirnih koraljnih lepeza, šireći se prema horizontu kao energizirane mreže svijesti i osjećaja. U složenoj paleti njezina kista krije se čitav jedan unutarnji svijet. Svaki potez kista, svaka nijansa boje, svaka mrlja ili linija ima i svoju poeziju i preobrazbu utisaka koji se danima i tjednima talože u njezinom viđenju. Šetnje uz more, trenuci zatečene ljepote – sve to postaje sirovi materijal njezine unutarnje alkemije, iz koje niču slike kao vječno promjenjiva stanja svijesti.

Andrea Stanić, ''Korzo'', akril, 60x80 cm
Andrea Stanić, ”Korzo”, akril, 60×80 cm

To vrijeme i njezinih šetnji i kasnije slikarskog čina je vrijeme svakodnevnog otkrivanja svijeta iznova, kad se umjetnica susreće sa sobom u tom bezglasnom dijalogu sa prirodom. Na kraju, njezine slike nisu samo pogled na more, nego i pogled u dubine sebe. One nas podsjećaju da stvarnost nije uvijek ono što se vidi i da se ti najdublji dojmovi ne izgovaraju riječima, nego bojom, pokretom i osjećajem. U njezinom radu čitamo dnevnik jednog bića koje neprekidno upija svjetlo svoga kraja i pretvara ga u prostore u kojima je moguće osjetiti i ljepotu i prolaznost, sve u isto vrijeme. To nije samo slikarstvo – to je i svjedočanstvo jednog života.

mr. art Krešimira Gojanović


Iz predgovora Nikše Mendeša: ”Apstraktne impresije moga zavičaja”

U Andreinim motivima isprepleću se more, nebo, nebeska tijela poput Sunca ponajviše, bilo da je riječ o žutoj kugli ili žarko crvenom zalasku koji se stapa s morem. Andrea nanosi boje intenzivno, u kratkim žustrim ili dugačkim smirenim pokretima. Očito je očarana kolorizmom, odnosno impresijama starih majstora, te nam je pokušala predočiti i ljepotu zavičaja u realističkim bojama prirode, ali ističući i vlastitu unutarnju dimenziju kolorita.

Andrea Stanić, ''Regata Fiumanka'', akril, 50x70 cm
Andrea Stanić, ”Regata Fiumanka”, akril, 50×70 cm

No, nije imuna ni na druge oblike, poput figurativnih geometrijskih motiva. Kako ne istaknuti njene jedrilice na moru trokutastih jedara. Na dva primjera, vide se zelenkastosmeđi tonovi s bijelim jedrima, gdje regata jedrilica dočarava uzbuđenje na moru, natjecanje, ali samim figurama ne gubi se utjecaj kolorizma, koji je i dalje spiritus movens Andreinog izričaja.

I na kraju završimo s pogledom na Matulje, živopisnom panoramom gradića podno Učke, s tonovima koji nimalo ne odskaču od ranijih ostvarenja, dočaravajući jednakom energijom crvene krovove kao u pjesmi Gervaisa Pod Učkun kućice bele, i arhitekturu centra mjesta. Umjetnica Andrea Stanić iznova nas uveseljava novim djelima, ali s jednakom strašću kao i u ranijim radovima.

Nikša Mendeš

 

Andrea Stanić, ''Mom zavičaju'', ulje, 60x80 cm
Andrea Stanić, ”Mom zavičaju”, ulje, 60×80 cm